Zarządzenia

Zarządzenie Nr 4/2018 Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Margoninie z dnia 22 maja 2018 r.

w sprwie udostępniania powierzchni handlowych, gruntów oraz pomieszczeń zarządzanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Margoninie.

 

Zarządzenie nr 4/2018

 

DYREKTORA MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W MARGONINIE

Z DNIA 22.05.2018 r.

 

w sprawie udostępnienia powierzchni handlowych, gruntow oraz pomieszczeń zarządzanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Margoninie

 

§1

 

Niniejsze zarządzenie określa wysokość oraz tryb poboru opłat za udostępnienie i rezerwację powierzchni handlowych, gruntów oraz pomieszczeń zarządzanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Margoninie, wykorzystywanych w celach komercyjnych i innych, zwanych dalej powierzchnią handlową.

 

§2

 

1. Udostępnienie i rezerwacja powierzchni handlowej następuje na podstawie pisemnej umowy sporządznej pomiędzy Miejsko-Gminnym

Ośrodkiem Kultury w Margoninie zwanym wynajmującym a wnioskodawcą.

 

2. O możliwości udostępnienia i rezerwacji powierzchni handlowej decyduje wynajmujący, uwzględniając w miarę możliwości sugestie

wnioskodawcy oraz kolejność składania wniosków, z zastrzeżeniem ust. 3.

 

3. Wynajmujący gwarantuje sobie prawo odmowy udostępnienia powierzchni handlowej w sytuacji nadmiernej koncentracji danego

segmentu towarów technicznych posadowienia punktu handlowego.

 

§3

 

Wysokość dobowej opłaty za udostępnienie i rezerwację powierzchni handlowej wynosi odpowiednio:

 

1. Na plaży miejskiej:

a) od poniedziałku do piątku:

- przy zajętej powierzchni do 10m2 – 50,00 zł + VAT

- przy zajętej powierzchni powyżej 10m2 – 65,00 zł + VAT

b) w soboty, niedziele i święta:

- przy zajętej powierzchni do 10m2 – 60,00 zł + VAT

- przy zajętej powierzchni powyżej 10m2 – 73,00 zł + VAT

c) podczas koncertów i imprez artystycznych

- przy zajętej powierzchni do 10m2 – 120,00 zł + VAT

- przy zajętej powierzchni powyżej 10m2 – 150,00 zł + VAT

 

2. Pomieszczenia MGOK

a) uroczystości okolicznościowe – 650,00 zł + VAT (za jedną dobę)

- w przypadku udostępnienia sali dzień przed uroczystością (od godziny 11:00) lub dzień po terminie uroczystości

(maksymalnie do godziny 17:00) opłata za wynajem wynosi 800,00 zł + VAT (za dwa dni)

- w przypadku udostępnienia sali dzień przed uroczystością (od godziny 11:00) oraz dzień po terminie uroczystości

(maksymalnie do godziny 17:00) opłata za wynajem wynosi 950,00 zł + VAT (za trzy dni)

b) wynajem dla celów komercyjnych – 120,00 zł + VAT za jedną godzinę

c) w przypadku wynajęcia pomieszczenia z wykorzystaniem jednostki klimatyzacyjnej do kwot o których mowa w §3 p. 2a) należy doliczyć

kwotę 70 zł + VAT (za każdą dobę użytkowania).

 

3. Istnieje możliwość dodatkowego wypożyczenia obrusów oraz sprzętu nagłaśniającego na uroczystości i spotkania za dodatkową opłatą:

a) obrusy – 30,00 zł + VAT

b) sprzęt nagłaśniający – 100,00 zł + VAT

 

4. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za wyposażenie oraz stan wizualny obiektu i w przypadku ujawnienia szkód spowodowanych

użytkowaniem pomieszczenia zobowiązuje się do ich naprawienia na własny koszt w technologii i standardzie jaki istniał przed udostępnieniem sali.

 

§4

 

1. Opłaty określone w §3 p. 1a, b pobierane będą w zależności od zadeklarowanej formy korzystania z powierzchni handlowej,

w cyklach miesięcznych, do 20 dnia każdego miesiąca z zastrzeżeniem wyboru odpłatności za każdy dzień korzystania oraz imprez artystycznych.

 

2. Każdy podmiot wynajmujący powierzchnię handlową zobowiązany jest do zawarcia z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury w Margoninie

stosownej umowy. Rozliczenie wynikające z umowy dokonywane jest w formie dobowych naliczeń należnych opłat za każdą dobę korzystania

z powierzchni handlowej w sytuacji, gdy na koniec dnia obiekt tymczasowy, urządzenie lub pojazd z którego prowadzony jest handel opuszcza

teren wyznaczony na handel.

 

3. Pozostawienie obiektu tymczasowego, urządzenia lub pojazdu na kolejną dobę powoduje konieczność ponoszenia opłaty bez względu

na faktyczne prowadzenie w danym dniu handlu.

 

4. Dopuszcza się miesięczne rozliczenie za korzystanie z powierzchni handlowej , uzależnione od faktycznej liczny wjazdów/wyjazdów

na teren handlowy. W takiej sytuacji rozliczenie nastąpi na koniec każdego miesiąca w oparciu o dane przekazane przez inkasenta

potwierdzone podpisem osoby wjeżdżającej.

 

5. W dniu organizacji imprez artystycznych podmioty korzystające z powierzchni handlowej określone w §3 p. 1, w dniu tego

wydarzenia zobowiązane się do wniesienia dodatkowej opłaty z tytułu prawa do handlu także w trakcie wydarzenia artystycznego.

 

6. Odpłatność za handel w dniu wydarzenia artystycznego przez podmioty nie prowadzące handlu w dzień wydarzenia winny winna być uiszczona

przelewem na rachunek Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Margoninie tak, aby płatność została zaksięgowana najpóźniej w dniu wydarzenia.

 

7. W przypadku wynajęcia pomieszczeń o których mowa w §3 p. 2 a, b, zapłata następuje przed udostępnieniem sali, na co wynajmujący

wystawi stosowną fakturę.

 

§5

 

1. Zwalnia się z opłat określonych w §3 stowarzyszenia i inne organizacje pozarządowej działające na terenie Miasta i Gminy Margonin

pod warunkiem, że wykorzystanie sali związane jest z celami statutowymi organizacji oraz ma charakter niezarobkowy.

 

2. Zwolnienia nie dotyczą wynajmu pomieszczeń na cele związane z działalnością polityczną oraz agitacją wyborczą.

 

3. Decyzję o zwolnieniu z opłaty, o której mowa w ust. 1 podejmuje Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Margoninie.

 

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy przemawia za tym interes publiczny, biorąc pod uwagę niższe wskaźniki ruchu turystycznego,

opłata określona w §3 p. 1, 2 może zostać zmieniona.

 

§6

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

§7

 

Traci moc zarządzenie nr 4/2016 Kierującego Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury w Margoninie z dnia 20 czerwca r. w sprawie opłat za usługi

wynajmu mienia należącego do Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Margoninie.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 22 maja 2018 r.
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lipca 2020 13:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Urszula Galon
Ilość wyświetleń: 273
29 września 2020 14:40 (Urszula Galon) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 lipca 2020 13:34 (Urszula Galon) - Dodanie załącznika [udostepnianie_2_2016.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 lipca 2020 13:33 (Urszula Galon) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)